鎌倉 Kamakura

寒かった週末、工房の友人たちと、北鎌倉の長寿禅寺にて開催されている工房友達、
山宮律子さんの銅版画展を見に行きました。日頃は非公開のこのお寺は
春季と秋季のみ金土日と特別公開しているのだそうです。

I went to Kamakura to see my studio friend Ritsuko Yamamiya’s exhibition with my studio’s friends.
The exhibition is held at Chojuji-temple which is open only springtime and falltime weekend.

書院内に飾られた山宮さんの作品、庭を眺めるお寺の雰囲気に合うよう、飾り方や
しつらえなど工夫を凝らした展示になってました。
山宮さんの個展は来週末、4月11日(金)、12日(土)、13日(日)までです。

She gave her etchings works a Japanese-inspired twist, making hanging scrolls and
putting up Japanese paper printed her art works on night-light.

その後雷雨と寒さに見舞われ散策不日和。八幡宮でお参りしました。
次回は晴れてる時にまたゆっくり散策したいです。
観光地鎌倉はお天気悪くてもすごい人で完全にカフェ難民、お茶難民に・・
最後はお庭が見えるお好み焼き屋さんに巡りあえ楽しく盛り上がれました。
しかし・・鎌倉住民の皆さんは大変だなぁ・・
「駅近くでちょっとお茶」とかさえも至難の業ですね。

It was a thunder shower and a severely cold day.
I’d like to come here on fine day next time.

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です